Merkscan

Gratis scannen of registratie van je merk mogelijk is…

N

Officiële instantie

Je merk wordt geregistreerd bij de officiële instantie en daardoor weet je zeker dat je altijd kunt aantonen dat jouw merk beschermd is.

N

Registratiegarantie

Jouw merk wordt gegarandeerd niet geweigerd en dat geeft zekerheid bij je registratie.

N

Binnen 24 uur geregistreerd

Jouw merk kan altijd binnen 24 uur worden geregistreerd in elk land wereldwijd.

Zij gingen je voor...

ibz logo
FOD Kanselarij van de Eerste Minister
vrije universiteit brussel
Gstar
Ventilo
Fleggs

Wat heb je aan een merkscan?

Zonder merkscan weet je niet of er identieke of gelijkende merken geregistreerd zijn, maar ook niet of jouw merknaam of logo wel aan alle wettelijke vereisten voldoet om op die gronden niet geweigerd te worden.

Als je jouw merk niet scant voor registratie ervan is de kans op bezwaar door oudere merken en weigering op absolute gronden dan ook groot. Dit betekent dat de kans dat jouw merk succesvol kan worden ingeschreven in het merkenregister klein is.

Waarom is een merkscan nodig?

Omdat de merkscan inzichtelijk maakt of er identieke of gelijkaardige merken zijn vastgelegd, kun je ontdekken wat de kansen en risico’s zijn van jouw merkaanvraag in de landen waar je merkbescherming nodig hebt.

Omdat je zonder merkregistratie niet zeker weet of je jouw merk mag gebruiken, is een scan voorafgaand aan de registratieprocedure essentieel.

merkscan
Merkscan
registratie merk

Wat kost scannen van merken?

Een merkscan is gratis. Je krijgt hiermee inzicht in identieke en sterk gelijkende merken met daarbij een analyse of jouw merk voldoet aan de wettelijke eisen die daarnaast worden gesteld aan en merk.

Je kunt ook verdiepend merkonderzoek doen. Tarief daarvan is afhankelijk van in welke landen je jouw merk wil laten onderzoeken. Met een dergelijk onderzoek krijg je meer inzicht in gelijkende merken en dus een beter beeld wat de kans van slagen is van jouw merkregistratie.

Verdiepend onderzoek wordt altijd aangeraden, maar omdat het extra kosten met zich meebrengt, neemt vrijwel geen organisatie het.

In welke stappen scan je jouw merk?

De merkscan bestaat uit 5 stappen, te weten:

  1. Identieke scan
  2. Scan naar sterk gelijkende merken
  3. Controle op bekende merken
  4. Vaststellen mate van onderscheidend vermogen
  5. Onderzoek in landen voor registratie

Check of jouw naamregistratie kan