Merkonderzoek
Laat jouw merk onderzoeken voor je registreert…Vanaf € 0,-
All-in tarief
Online aanvragen
Merk onderzoeken in drie stappen
In drie eenvoudige stappen vraag je online onderzoek aan van jouw merken…
Aanvragen
Beantwoord enkele korte vragen, zodat wij weten om welk merk het gaat en wat er precies onderzocht moet worden.

Rapport
Je ontvangt de uitslag van het onderzoek binnen 24 uur, zodat je zeker weet dat je direct de kansen en risico’s weet.

Indienen
Zodra bekend is wat de mogelijkheden zijn, kunnen we ervoor kiezen om bescherming voor je aan te vragen.
Wat is merkonderzoek?
Merkonderzoek geeft je het benodigde inzicht in gelijkende oudere registraties, zodat je vooraf weet wat de kansen en risico’s van een nieuw merk zijn.Waarom is onderzoek nodig?
Zonder onderzoeken van je merk weet je niet of oudere merken bestaan die bezwaar zouden kunnen maken tegen jouw aanvraag. Als je een nieuw product of nieuwe dienst wil lanceren is het daarom essentieel om vooraf inzichtelijk te krijgen of je door een merkaanvraag geen inbreuk pleegt op oudere rechten. Dit krijg je inzichtelijk door een identieke check en verdiepend onderzoek. Als je de naam van een bestaand product of bestaande dienst gaat registreren is het belang van merkonderzoek nog groter. Als in dergelijke gevallen oppositie wordt ingesteld, dan kan het een financieel drama zijn als het merk niet kan worden ingeschreven en je het daarna dus niet meer mag gebruiken. Alle waarde die het merk is gaan vertegenwoordigen door marketing, naamsbekendheid en verkopen is dan teniet gedaan.
Wat is de kostprijs?
De kosten van de onderzoeken zijn afhankelijk van een aantal zaken, te weten:- Verdiepend of identiek onderzoek
- Juridsdicties
- Gelijkende merken
- Gelijkende waren en diensten

Waar moet je een merk onderzoeken?
In eerste instantie is het belangrijk om merkonderzoek te doen in de landen waar je wil registreren. Bij een registratie in de Benelux, volstaat een onderzoek hier dan ook. Als je buiten de Benelux wil registreren, dan kunnen de kosten oplopen en daarom is het verstandig om hiervoor de sterkste strategie te kiezen. Veelal wordt daarom gekozen om bijvoorbeeld bij registratie in de EU een uitgebreid identiek onderzoek te doen in alle lidstaten en verdiepend merkenonderzoek toe te passen in de vijf grootste jurisdicties van de Europese Unie. Buiten België, Nederland, Luxemburg en de EU moet onderzoek per land worden gedaan.Check of jouw naam te registreren is…
Rewiews
Onze klanten zijn tevreden over ons, dat vertellen we graag. Maar we laten nog liever de echte ervaring die zij met ons hadden aan je zien.“Vlotte en prettige communicatie.
Oprechte interesse in mijn aanvraag.”
“Fijne samenwerking; ze denken mee en communiceren heerlijk duidelijk en direct.”
“Ze bieden snelle, vriendelijke en persoonlijke hulp bij het zoeken naar beschikbare merken”
