Slogan vastleggen

Direct online in 3 stappen je slogan registreren doe je hier…

N

Registratiegarantie

Jouw merk wordt gegarandeerd niet geweigerd en dat geeft zekerheid bij je registratie.

N

Officiële instantie

Je merk wordt geregistreerd bij de officiële instantie en daardoor weet je zeker dat je altijd kunt aantonen dat jouw merk beschermd is.

N

Binnen 24 uur geregistreerd

Jouw merk kan altijd binnen 24 uur worden geregistreerd in elk land wereldwijd.

Slogan registreren in drie stappen

In drie eenvoudige stappen begeleiden wij je bij de procedure, zodat je slogan ,slagzin, pay-off of tagline perfect beschermd is…

Gratis onderzoek

Beschermingsomvang

Vul via de tool in wat je slogan is en welke producten of diensten je levert, zodat het als merk kan worden vastgelegd.

Beschermingsomvang geoptimaliseerd

Beschermingsomvang geoptimaliseerd

De beschermingsomvang wordt geoptimaliseerd door specialisten, voor de sterkste registratie van je slogan.

Merkinschrijving

Merkinschrijving

Je ontvangt na de registratieprocedure het officiele inschrijvingsbewijs, zodat je altijd kan aantonen dat jouw merk vastgelegd is

Zij gingen je voor...

ibz logo
kbc logo
Leonidas
ING
coolblue

Hoe kun je een slogan vastleggen?

Het vastleggen van een slogan werkt als een reguliere merkregistratie. Een slogan wordt juridisch namelijk gezien als een merk en daarom moet het ook op die manier worden beschermd.

Dit betekent dat een slogan of pay-off ook aan dezelfde vereisten moet voldoen als een merk. Zo moet het bijvoorbeeld onderscheidend vermogen hebben. Dit is bij veel slogans niet het geval, omdat ze aanprijzend of beschrijvend zijn.

Om die reden worden de meeste slogans vastgelegd in combinatie met een logo of hoofdmerk.

Waarom merk registreren?

Waarom is registratie van je slogan nodig?

Een slogan registreren zorgt dat je zeker weet dat je geen merkinbreuk pleegt en jouw merk mag gebruiken. Zo geeft jouw merk de beste bescherming tegen inbreuk als je het laat vastleggen, zodat je concurrenten kunt tegenhouden en de waarde van de organisatie groeit.

Wanneer merk deponeren?

Wanneer is inschrijving in het merkenregister nodig?

Registratie kan best voordat het product of de dienst gelanceerd wordt, zodat je zeker weet dat je merk van jou is op het moment dat je van start gaat, maar ook in latere stadia van een merkregistratie is het noodzakelijk om te voorkomen dat je wordt aangesproken op merkinbreuk.
slogan vastleggen

Wat zijn de kosten van een slogan vastleggen?

De kosten van een slogan vastleggen zijn afhankelijk van waar je wilt deponeren. Zo heb je drie opties. Je kunt je registreren in de Benelux, Europese Unie en andere landen wereldwijd.

slogan registreren

In welke stappen kun je een slogan registreren?

De slogan registreren gebeurt in alle gevallen in zes stappen, te weten:

  1. Beschikbaarheid slogan controleren
  2. Beschermingsomvang optimaliseren
  3. Deponeren merk
  4. Beoordeling absolute en formele vereisten
  5. Doorlopen bezwaartermijn
  6. Weigering of inschrijving slogan

Leg jouw slogan direct online vast...

FAQ

Logisch dat je vragen hebt over je slogan deponeren…

Daarom hebben we hier vast de meest gestelde vragen over het vastleggen van een slogan, pay-off, tagline en slagzin op een rijtje gezet.

Hoe kun je een slogan controleren?

Voordat je een slogan gaat vastleggen moet je onderzoeken of het beschikbaar is of niet. Hiervoor kun je een gratis merkonderzoek doen. 

Een gratis merkonderzoek naar je slogan geeft weer of het identiek beschikbaar lijkt te zijn of niet. Verdiepend onderzoek geeft bredere inzichten of er ook gelijkaardige slogans zijn beschermd die mogelijk bezwaar kunnen maken? 

Hoe lang is een vastgelegde slogan geldig?

Geregistreerde slogans vallen onder het merkenrecht en daarom zijn ze 10 jaar geldig. Na tien jaar kun je deze altijd verlengen voor periodes van telkens tien jaar.

Dit kan vanaf een half jaar voor de vervaldatum tot een half jaar erna. Heb je de slogan niet verlengd na deze periode van 10,5 jaar, dan vervalt deze definitief.

Verleng je wel op tijd, dan kan het in principe onbeperkt bescherming bieden.

Wat is een slogan juridisch gezien?

Een slogan wordt als merk gezien. Dit betekent dat het aan dezelfde vereisten moet voldoen als de merknaam en je slogan.

Zo moet het onderscheidend genoeg zijn en mag het dus niet direct beschrijven welke waren of dienten je levert.

Bij slogans gaat dit vaak niet en daarom worden ze standaard geweigerd. Dit is zonde, want weigering op die gronden is eenvoudig te voorkomen door toevoegen van een hoofdmerk of sterk logo.